آخرین اخبار
کد مطلب: 125564
در ايام سپري شده از نوروز 97 صورت گرفت
اقامت بيش از 38 هزار گردشگر در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1397/01/06 11:47:42
نمایش : 2255
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري گفت: از ابتداي سال ۹۷ تاکنون حدود 38 هزار و 738 نفر اقامت مسافر در استان صورت گرفته است.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از به نقل از روابط عمومي اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري، بهمن عسگري سوادجاني اظهار کرد: از ابتداي سال ۹۷ تاکنون حدود 38 هزار و 738 نفر اقامت مسافر در چهارمحال و بختياري صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينکه براي خدمات‌رساني مناسب به مسافران و گردشگران نوروزي که در ايام عيد وارد چهارمحال و بختياري مي‌شوند از ظرفيت حدود 7 هزار و 500 نفر اعضاي ستاد هماهنگي خدمات سفر بهره گرفته شده است، افزود: اين ستاد در قالب 10 کميته در سطح استان تشکيل شده، همچنين 9 ستاد هماهنگي خدمات سفر به رياست فرمانداران نيز در شهرستان‌هاي مختلف آغاز به کار کرده است.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري ادامه داد: 22 واحد بوم‌گردي و حدود 8 هزار تخت اقامتي در استان وجود دارد که در جهت تأمين شرايط اقامتي مسافران و گردشگران استفاده مي‌شود.

عسگري با بيان اينکه از حدود 170 خانه مسافر در چهارمحال و بختياري جهت اسکان مسافران استفاده مي‌شود، عنوان کرد: در طول مدت سپري شده از سال جديد حدود 250 هزار اقلام مختلف شامل نقشه‌هاي گردشگري، پوستر، بروشور، کاتالوگ، کتابچه خدمات سفر و... در بين مسافران و گردشگران نوروزي که وارد استان مي‌شوند توزيع شد.

وي با تأکيد بر اينکه 14 مرکز رزرواسيون براي راهنمايي مسافران و گردشگران نوروزي در کانون‌هاي گردشگري چهارمحال و بختياري پيش‌بيني شده است، تصريح کرد: در جهت انجام نظارت‌هاي مناسب بر عملکرد همه عوامل از قبيل کسبه‌، هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز اقامتي، خانه‌هاي مسافر و... که در حال خدمت‌رساني به مسافران در استان هستند حدود 90 نفر ناظر پيش‌بيني شده است که به‌صورت شبانه‌روزي و تيمي بر روند کاري مراکز ذکر شده و نحوه خدمات‌رساني آن‌ها نظارت مي‌کنند.

 مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در اين مدت حدود هفت نوروزگاه جهت اجراي برنامه‌هاي شاد و مفرح، اجراي آيين‌هاي سنتي_محلي و موسيقي‌هاي محلي در بناهاي تاريخي سطح استان، همچون قلعه دزک، قلعه چالشتر، قلعه شلمزار، پل مصلي، قلعه جونقان و شهرکرد برپا شد.

عسگري افزود: 6 استراحتگاه‌ بين‌راهي در مسير شهرستان‌هاي چهارمحال و بختياري جهت خدمت‌رساني مناسب به گردشگران نوروزي که وارد استان مي‌شوند منظور شده است.

وي خاطرنشان کرد: حدود 16 بازارچه صنايع‌دستي موقت و 12 بازارچه صنايع‌دستي دائم در سطح استان داير شده که حدود 120 غرفه در اين بازارچه‌ها تعبيه شده است و در جهت فروش و عرضه محصولات صنايع‌دستي و سوغات چهارمحال و بختياري به مسافران فعاليت مي‌کنند.

عسگري در انتها عنوان کرد: در ايام نوروز امسال در شهرستان‌هاي شهرکرد، بروجن، لردگان و سامان بيشترين اقامت مسافران و گردشگران نوروزي ثبت شده است.

انتهاي پيام/68020/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس